Haku

Avainmenestystekijät strategiaprosessin osana. Case: Labko-yhtiöt

QR-koodi

Avainmenestystekijät strategiaprosessin osana. Case: Labko-yhtiöt

Tutkielman päätavoitteena oli tunnistaa ja analysoida case-yrityksen yhden liiketoimintayksikön ja sen liiketoiminta-alueiden avainmenestystekijöitä. Yrityksen muut liiketoiminta-yksiköt ja liiketoiminta-alueet oli rajattu tutkimuksen ulkopuolelle. Lisäksi tarkoituksena oli analysoida case-yrityksen strategista johtamista ja strategiaprosessia ja verrata niitä strategisen johtamisen doktriinin. Käsitteenä avainmenestystekijät pyrittiin suhteuttamaan muuhun strategiakäsitteistöön. Tutkielman lähdeaineistona käytettiin strategioihin ja avainmenestystekijöihin liittyviä englannin- ja suomenkielisiä kirjoja sekä artikkeleita. Empiirisen osan aineisto muodostui tehdyistä haastatteluista, osallistuvasta havainnoinnista ja kirjallisesta materiaalista. Teoriaosassa käsiteltiin strategista johtamista, strategiaprosessia ja strategiadokumentteja. Avainmenestystekijät määriteltiin käsitteenä ja vertailtiin niiden määrittelemiseen käytettäviä analyysimenetelmiä. Empiriaosassa tarkasteltiin case-yritystä ja sen strategista johtamista. Lisäksi analysoitiin case-yrityksen avainmenestystekijöitä. Todettiin, että avainmenestystekijöiden selvittämiseksi on olemassa useita analyysimenetelmiä. Lisäksi todettiin, että avainmenestystekijät vaihtelevat liiketoimintakohtaisesti johtuen liiketoimintojen erilaisista luonteista.

Tallennettuna: