Haku

Web-sivuston perustamisanalyysi

QR-koodi

Web-sivuston perustamisanalyysi

Tämä oppinäytetyö on tehty yritykselle Minun\min. Minun\min on vaasalainen yritys, joka tarjoaa skandinaavista muotia vaatteissa, asusteissa sekä sisustuksessa. Yritys pyrkii tarjoamaan asiakkaille omaperäisiä, ajattomia sekä laadukkaita tuotteita. Tutkimuksella oli tarkoitus selvittää kuluttajatutkimuksen avulla se, millainen kuluttaja myymälässä asioi. Lisäksi millaisia kotisivuja kuluttaja yritykseltä Minun\min toivoisi. Saatujen tulosten avulla oli tarkoitus suunnitella ja toteuttaa yritykselle Minun\min kotisivut. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostui markkinointiviestinnästä, kuluttajan ostokäyttäytymisestä sekä suhdemarkkinoinnista. Tutkimusta on suoritettu kvanti-tatiivisen menetelmän avulla ja aineiston keruu on tapahtunut kysymyslomakkeen avulla. Kyselylomake on ollut käytössä kaksi viikkoa ja on saanut 194 vastaajia. Yrityksen tyypilliset kuluttajat ovat noin 25-34 vuotiaat naiset, joka asuvat Vaasassa. Kyseiset asiakkaat kuluttavat muotiin noin 21-50 euroa ja sisustukseen noin 51-100 euroa. Kuluttajien tuntemus yrityksen merkkivalikoimasta on heikko sekä myymälässä asiointi on jäänyt harvaksi. Myymälän asiakkaat asioivat tavallisilla verkkosivuilla muutaman kerran viikossa. Mieluisat verkkosivut ovat helppokäyttöiset, inspiroivat ja kattavaa tietoa tarjoavat.

Tallennettuna: