Haku

Kodinkonekaupan rahoituspalvelut kuluttajille

QR-koodi

Kodinkonekaupan rahoituspalvelut kuluttajille

Rahoitusta tarjoavien yritysten ja pankkien määrä on kasvanut nopeasti ja siksi kilpailu asiakkaista on kiristynyt. Pankkien ja rahoitusta tarjoavien yritysten on kehitettävä palveluitaan jatkuvasti, jotta ne pärjäisivät koventuneessa kilpailussa. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten S-Pankki voisi kehittää tarjoamiaan kodinkonekaupan rahoituspalveluita.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus käsittelee kodinkonekaupan rahoitustuotteita sekä rahoitustuotteiden ja -palveluiden kehittämistä. Teoriaosuudessa tutustutaan tarkemmin tuotekehitys- sekä palvelumuotoiluprosessiin ja yleisesti kehityksessä menestymisen edellytyksiin. Lisäksi tutkitaan kulutusluottojen merkitystä kaupankäynnissä.

Työn empiirisessä osuudessa käytettiin hyödyksi teoriassa opittuja asioita. Tutkimus haluttiin suorittaa kvalitatiivisena, joten päädyttiin haastattelemaan kahdeksaa asiakasta sekä kahta S-Pankin työntekijää. Asiakkailta selvitettiin yleistä suhtautumista kulutusluottoihin sekä S-Tuoteluoton käyttökokemuksia. S-Pankin työntekijät saivat esittää oman mielipiteensä S-Tuoteluoton toimivuudesta.

Tutkimuksessa selvisi, että S-ryhmän myyjien tulisi aktiivisemmin tarjota asiakkailleen mahdollisuutta maksaa S-tuoteluotolla. S-Tuoteluoton markkinointia voisi kehittää myös niin, että palvelua mainostettaisiin yleisesti kaikille, eikä vain asiakasomistajille. Kodinkoneosastolle olisi hyvä saada jakoon esite S-tuoteluotosta ja siksi olen työssäni luonut mahdollisen malliesitteen.

Tallennettuna: