Haku

Asiakastyytyväisyys Arvin Grillissä

QR-koodi

Asiakastyytyväisyys Arvin Grillissä

Asiakastyytyväisyys on tärkeää nykyiselle palvelualan yritykselle. Yrityksen täytyy osata tarjota omille asiakkaalleen juuri oikeanlaista palvelua, että he pysyisivät tyytyväisinä. Jos asiakkaat ovat tyytyväisiä, he ostavat enemmän, ovat uskollisempia ja suosittelevat kokemaansa muille. Opinnäytetyössäni toteutin asiakastyytyväisyystutkimuksen Turun Port Arthurissa toimivalle Arvin Grillille. Arvin Grilli haluaa tietää, mitä se voi parantaa omassa palvelussaan. Minun on myös määrä toteuttaa yritykselle markkinointisuunnitelma myöhempänä ajankohtana.

Arvin Grillin asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin sen omissa tiloissa lomaketutkimuksena. Lomakkeella tiedusteltiin pääasiassa asiakkaiden odotuksia, kokemuksia, näiden tärkeysjärjestystä ja taustatekijöitä. Tutkimukseen saatiin 107 vastausta. Asiakkaiden kokemukset ylittivät heidän odotuksensa monissa asioissa, mutta yrityksellä oli myös hieman parantamisen varaa siisteydessä, aukioloajoissa ja tuotevalikoimassa.

Arvin Grillille ei ole aikaisemmin tehty asiakastyytyväisyystutkimusta, joten sille tehtiin kertatutkimus, jossa määritellään millä tasolla asiakastyytyväisyys on. Tutkimuksessa saatiin selville monia asiakkaiden toiveita asioiden parantamiseksi. Ihmisten muuttuvien mielipiteiden ja vaihtelunhalun vuoksi Arvin Grillin on pyrittävä kehittymään jatkuvasti. Se ei voi jäädä paikalleen hyvistä tuloksista huolimatta, vaan nyt esille tulleet kehitystä kaipaavat asiat pitää ottaa huomioon tulevaisuudessa.

Tallennettuna: