Sökning

Sepät Oy:n asiakastyytyväisyyskysely

QR-kod

Sepät Oy:n asiakastyytyväisyyskysely

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä työn toimeksiantajalle, Sepät Oy:lle asiakastyytyväisyyskysely. Kyselyn tavoitteena oli saada selville yritykselle tärkeimpien asiakkaiden mielipide yritystä sekä sen tarjoamia palveluita kohtaan. Kyselyn avulla haluttiin myös selvittää mahdollisia kehityskohteita asiakkaiden näkökulmasta. Asiakaspalautetta tarvittiin toiminnan kehittämisen lisäksi yrityksen laatukäsikirjaa varten. Yrityksellä oli itsellään tiedossa jo muutamia asioita, joihin he kaipasivat kehitystä ja muutosta, mutta asiakkaiden mielipide näistä ei ollut selvillä.

Tutkimuksen kysymykset tehtiin yhteystyössä toimeksiantajan kanssa. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää asiakastyytyväisyyden tasoa. Asiakkailta selvitettiin esimerkiksi, kuinka tyytyväisiä he ovat yrityksen palveluiden laatuun ja asiantuntemukseen. Kysely toteutettiin Webropol-nettikyselyn avulla. Kyselystä haluttiin tehdä selkeä ja yksinkertainen, jotta vastauksia saataisiin mahdollisimman paljon.

Tutkimuksen tulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Sepät Oy:n toimintaan. Asiakkaat pitävät yritystä ammattitaitoisena sekä heitä huomioivina. Palautteen avulla saatiin selville myös kehityskohteita ja asioita, joita Sepät Oy:n tulisi huomioida paremmin. Työmaan siisteys, työmaan valvonta sekä laskutus ovat niitä asioita, joihin asiakkaat kaipaavat kehitystä. Lisäksi työnsuunnittelu sekä turvallisuus ovat sellaisia, mihin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Yrityksen omat ajatukset kehityskohteista olivat melko samoja asiakkaiden kanssa.

Asiakastyytyväisyyskysely osoittautui hyödylliseksi. Toimeksiantaja aikoo jatkaa tutkimuksen teettämistä myös tulevaisuudessa. Jatkossa tutkimuksessa keskitytään enemmän kehityskohteisiin ja siihen, onko tehdyillä parannuksilla saatu asiakkaita tyydyttäviä muutoksia aikaan.

The purpose of this thesis was to make a customer satisfaction survey for the commissioner Sepät Ltd. The aim of the survey was to find out the company's main customers’ opinion about the company and their services. The survey was also intended to identify potential targets for development in customers' point of view. Customer feedback is needed in addition to the development activities for the quality manual for the company. The company knew a few things already that they wanted to improve and develop, but they did not know the customers’ opinion about those.

Questions of the survey were made in cooperation with the commissioner. The thesis aimed to determine the level of customer satisfaction. Customers were asked about their opinions on various things, such as quality of service and expertise. The survey was carried out by Webropol -tool. The intention was to make a clear inquiry so the amount of the response would be high.

Based on the results of the survey, customers are satisfied with the company. Customers consider the company very professional. The feedback was used to identify areas of development and things that Sepät Ltd should pay attention to. Cleanliness of the construction site, site monitoring, and billing are the things which customers want to be developed. The company should also pay attention to work design and safety. The company's own development targets were quite the same with the customers' opinions.

The customer satisfaction survey proved to be useful. Commissioner intends to continue to carry out the survey in the future. In the future, research will focus on the developed things and the change those achieve.

Sparad: