Haku

Sepät Oy:n asiakastyytyväisyyskysely

QR-koodi

Sepät Oy:n asiakastyytyväisyyskysely

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä työn toimeksiantajalle, Sepät Oy:lle asiakastyytyväisyyskysely. Kyselyn tavoitteena oli saada selville yritykselle tärkeimpien asiakkaiden mielipide yritystä sekä sen tarjoamia palveluita kohtaan. Kyselyn avulla haluttiin myös selvittää mahdollisia kehityskohteita asiakkaiden näkökulmasta. Asiakaspalautetta tarvittiin toiminnan kehittämisen lisäksi yrityksen laatukäsikirjaa varten. Yrityksellä oli itsellään tiedossa jo muutamia asioita, joihin he kaipasivat kehitystä ja muutosta, mutta asiakkaiden mielipide näistä ei ollut selvillä.

Tutkimuksen kysymykset tehtiin yhteystyössä toimeksiantajan kanssa. Tutkimuksen avulla haluttiin selvittää asiakastyytyväisyyden tasoa. Asiakkailta selvitettiin esimerkiksi, kuinka tyytyväisiä he ovat yrityksen palveluiden laatuun ja asiantuntemukseen. Kysely toteutettiin Webropol-nettikyselyn avulla. Kyselystä haluttiin tehdä selkeä ja yksinkertainen, jotta vastauksia saataisiin mahdollisimman paljon.

Tutkimuksen tulosten perusteella asiakkaat ovat tyytyväisiä Sepät Oy:n toimintaan. Asiakkaat pitävät yritystä ammattitaitoisena sekä heitä huomioivina. Palautteen avulla saatiin selville myös kehityskohteita ja asioita, joita Sepät Oy:n tulisi huomioida paremmin. Työmaan siisteys, työmaan valvonta sekä laskutus ovat niitä asioita, joihin asiakkaat kaipaavat kehitystä. Lisäksi työnsuunnittelu sekä turvallisuus ovat sellaisia, mihin tulisi kiinnittää enemmän huomiota. Yrityksen omat ajatukset kehityskohteista olivat melko samoja asiakkaiden kanssa.

Asiakastyytyväisyyskysely osoittautui hyödylliseksi. Toimeksiantaja aikoo jatkaa tutkimuksen teettämistä myös tulevaisuudessa. Jatkossa tutkimuksessa keskitytään enemmän kehityskohteisiin ja siihen, onko tehdyillä parannuksilla saatu asiakkaita tyydyttäviä muutoksia aikaan.

Tallennettuna: