Haku

Aloittavan yrityksen brändin luominen

QR-koodi

Aloittavan yrityksen brändin luominen

Nykyajan brändi ei ole enää vain merkki tai logo, vaan sitä pidetään yrityksen jokapäiväisenä toimintana, joka ohjaa yrityksen päätöksentekoa. Hyväkin palvelu tai tuote tarvitsee menestyäkseen vahvan brändin erottuakseen kilpailijoistaan.

Tämän opinnäytetyön teoreettinen osuus muodostuu brändin luomiseen liittyvien ilmiöiden, käsitteiden sekä teorioiden käsittelyyn, sekä selvittää mitkä ovat hyvän brändin ominaisuudet ja tunnusmerkit. Tutkimusongelma vastaa kysymykseen millaisen brändin haluan kehittää yritykselleni. Tutkimusongelman tavoitteena on määritellä alkavan yrityksen ulottuvuudet sekä brändikoodi. Viitekehyksenä ja keskeisessä osassa on ollut Thomas Gadin kehittämä 4D brändin suunnittelu-malli, joka on työkalu tulevaisuuden brändien luomiseen.

Työn empiirisessä osuudessa paneudutaan muun muassa 4D brändi malliin. Empiirisessä osuudessa ensimmäisenä käsitellään nimen antamista aloittavalle yrityksellä ja teoriaa sovelletaan käytäntöön. Lisäksi brändikirjekuoren avulla määritellään yrityksen arvoja, visio ja asemoitumista markkinoille. Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työelämän kehittämistyö, joka tavoittelee am-matillisessa kentässä käytännön toiminnan kehittämistä. Toteutustapana on käytetty Thomas Gadin brändin rakentamisen 4D mallin teoriaa. Luodun brändin on tarkoitus toimia alkavan yrityksen brändäykseen pohjana sekä luoda tuleville asiakasyrityksille tarina yrityksestä, jonka palvelut tuottavat erinomaista hyötyä myös näille asiakasyrityksille. Brändin ulottuvuuksien ja brändikirje-kuoren luomisessa onnistuttiin hyvin, mutta yrityksen nimeä tullaan vielä muuttamaan tämän työn ulkopuolella.

Tallennettuna: