Haku

Myynninedistämistapahtuma : Case: Veikon Kone Valkeakoski

QR-koodi

Myynninedistämistapahtuma : Case: Veikon Kone Valkeakoski

Toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja järjestää myynninedistämistapahtumapäivä yhteistyössä Valkeakosken Veikon Koneen ja Electroluxin edustajan kanssa. Tapahtumapäivä järjestettiin maaliskuussa 2019 kauppakeskus Koskikaran aulatilassa Valkeakoskella. Tapahtumapäivälle asetettiin kaksi päätavoitetta. Ensimmäisenä tavoitteena oli herättää kiinnostusta markkinoidun uunin eri ominaisuuksiin, kuten höyrytoimintoon ja saada ihmiset kiinnostumaan erilaisista ruoanlaittotavoista. Toisena tavoitteena oli edistää monipuolisten ja uusia innovaatioita sisältävien tuotteiden myyntiä. Onnistuneen myynninedistämistapahtuman järjestäminen oli myös yhtenä tavoitteena.

Työn tutkimuskysymyksenä oli selvittää, kuinka paljon tuotteen asiantunteva esitteleminen vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee kolmea tämän työn kannalta keskeistä aihetta, jotka ovat markkinointi, kuluttajan ostokäyttäytyminen sekä tapahtuman järjestäminen. Keräsimme myös tapahtuman aikana paikan päältä tietoa asiakkailta, jota käytimme onnistumisen vertailuun. Mittasimme onnistumista myös toimeksiantajan sekä Electroluxin edustajan haastatteluiden avulla.

Tapahtumapäivä sujui hyvin ja täytti molemmat päätavoitteet. Tapahtuma houkutteli paikalle ihmisiä, jotka olivat kiinnostuneita uunista ja sen ominaisuuksista. Tapahtuman myötä myös laatutuotteiden myynti kasvoi. Onnistuminen välittyy myös tapahtumapäivänä asiakkailta paikan päältä kerätyistä palautteista. Saimme vastauksen tutkimuskysymykseemme ja pidimme opinnäytetyön tekemistä ainutlaatuisena kokemuksena. Työelämän edustajat olivat myös tyytyväisiä toimintaamme ja järjestettyyn myynninedistämistapahtumaan.

Tallennettuna: