Haku

Myyntiassistentin käsikirja : Case: Unico Finland Oy

QR-koodi

Myyntiassistentin käsikirja : Case: Unico Finland Oy

Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Unico Finland Oy:lle Myyntiassistentin käsikirja perehdyttämisen tueksi. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli myyntityön teoriaan perehtyminen, sillä se on olennaisena osana myyntiassistentin käsikirjaa, koska ilman myyntiä ei ole asiakkaita. Toisena tavoitteena oli perehtyä perehdyttämisen teoriaan, sillä myyntiassistentin käsikirja, joka on toisin sanoen perehdytysopas, toimii uusien työntekijöiden perehdyttämisen tukena ja nykyisten työntekijöiden muistinvirkistyksenä. Kolmantena tavoitteena oli kuvata myyntiassistentin käsikirjan laadintaprosessia ja rakennetta.

Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee myyntityötä ja perehdyttämistä. Myyntityön teoriaosuus painottuu business to business -myyntiin. Se sisältää myyntityön ominaispiirteet, kuvauksen myyntiedustajista, hyvän myyjän ominaisuudet, myynnin muodot ja myyntiprosessin vaiheet. Perehdyttämisen teoriaosuus sisältää perehdyttämisen sisäisen mallin, perehdytystä velvoittavan lainsäädännön, perehdyttäjän merkityksen perehdytysprosessissa, hyvän perehdyttämisen sekä perehdyttämisen muodot.

Opinnäytetyönäni laatimasta Myyntiassistentin käsikirjasta on hyötyä yritykselle, koska sillä ei ole ollut ennen mitään mustaa valkoisella, josta työntekijät pystyisivät opettelemaan tai tarkistamaan asioita. Perehdyttämisopas osaltaan parantaa perehdyttämisen laatua. Käsikirja on laadittu siten, että jokainen osio on jaettu kohdeasiakasryhmien mukaan. Näin ollen jokaisen myyntiassistentin työtehtävien vaiheet on kirjattu yksilöllisesti. Myyntiassistentin käsikirjassa on kerrottu myös yleisistä käytännöistä koskien asiakaspalvelua ja työskentelyä Unico Finland Oy:ssä.

Tallennettuna: