Haku

Kiinteistötoimisto Kätkänaho Oy:n markkinointisuunnitelma

QR-koodi

Kiinteistötoimisto Kätkänaho Oy:n markkinointisuunnitelma

Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Kiinteistötoimisto Kätkänahon vuokraustoiminnan markkinointia. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä markkinoinnin suunnitteluprosessiin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma Kiinteistötoimisto Kätkänaho Oy:lle.

Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita. Markkinoinnin suunnitteluprosessin vaiheita ovat toimintaympäristön analyysi, yritysanalyysi, kilpailija-analyysi, sekä tavoitteiden, kohderyhmien ja budjetin määrittely. Lisäksi markkinoinnin suunnitteluprosessiin kuuluu markkinoinnin toimenpiteiden valinta, organisointi ja aikataulutus, sekä seuranta ja arviointi.

Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään Kiinteistötoimisto Kätkänaholle laadittua markkinointisuunnitelmaa. Prosessissa huomioidaan kaikki markkinointisuunnitelmaan vaikuttavat analyysit ja niiden pohjalta keksitään ratkaisuja Kätkänahon toiminnan kasvattamiseksi. Sen lisäksi kolmannessa kappaleessa käydään läpi markkinointiviestintää, ja iso osa ratkaisuista, joita työssä ilmenee, pohjautuvat markkinointiviestintään ja sen kehittämiseen. Kolmannen luvun jatkotoimenpide-ehdotuksia Kiinteistötoimisto Kätkänaholle on esimerkiksi sosiaaliseen mediaan panostaminen, sen päivittäminen vuosikellosuunnitelman mukaan päivittäin ja lisäksi opiskelijoihin panostaminen esimerkiksi käymällä nuorille tarkoitetuilla messuilla ja kouluissa esiintymässä.

Tallennettuna: