Haku

Asiakastyytyväisyystutkimus : Seinäjoki Alko Jouppi

QR-koodi

Asiakastyytyväisyystutkimus : Seinäjoki Alko Jouppi

Opinnäytetyöni tarkoitus oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Seinäjoen Joupin Alkon vastuullisuuteen myymälässä. Asiakastyytyväisyystutkimuksella pyrittiin saamaan tietoa, miten nuoret asiakkaat kokevat Alkon vastuullisuuden. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä, mitä vastuullisuuteen kuuluu yhteiskunnallisesti ja mitä se Alkossa on. Toisena tavoitteena oli suorittaa asiakastyytyväisyystutkimus, miten asiakkaat kokevat Alkon vastuullisuuden Seinäjoen Joupin Alkossa.

Teoriaosuudessa selvitin yhteiskuntavastuun eri käsitteitä, ja mitä se Alkossa oikein on. Kyselylomakkeessa kiinnitin erityisesti huomiota alkoholipoliittiseen vastuuseen, joka käytännössä Alkossa tarkoittaa myynnin kontrollia (ikärajat, päihtymys ja välitysepäilyt).

Seinäjoen Joupin Alkon myymälässä suoritettiin asiakastyytyväisyystutkimus syksyllä 2012. Kyselylomakkeita oli tarkoitus saada n. 80–100 kappaletta. Lopullinen vastausten määrä oli 55. Tutkimus oli tyypiltään kvantitatiivinen. Tutkimustulokset osoittavat, että vastaajat ovat pääosin tyytyväisiä Seinäjoen Joupin Alkon myymälän vastuullisuuteen. Nuoret asiakkaat kokevat vastuullisuuden positiivisena asiana.

Tallennettuna: