Haku

Laatukäsikirja Rakennuspalvelu Soiniselle

QR-koodi

Laatukäsikirja Rakennuspalvelu Soiniselle

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä laatukäsikirja Rakennuspalvelu Soiniselle. Laatukäsikirjan avulla yritys pystyisi tulevaisuudessa hakemaan RALA-pätevyyden toiminnalleen. Yritys halusi, että heille tehtäisiin yrityskoh-tainen laatukäsikirja, sillä heillä on ollut käytössään vain työmaakohtaisia suunnitelmia ja nykyään tilaajat ovat alkaneet vaatimaan joko RALA-pätevyyttä tai muuta vastaavaa dokumenttia tarjousvaiheessa laadunvarmistuksen toteamiseksi tarjouskilpailuun osallistuvalta yritykseltä.

Aluksi tarkasteltiin lähteiden pohjalta, mitä käsitteellä laatu tarkoitetaan. Lisäksi tutkittiin opinnäytetöitä, joissa on laadittu laatukäsikirjoja. Näin saatiin näkemys siitä, minkälainen laatukäsikirjan tulisi olla. Laatukäsikirjan sisältö saatiin etsimällä laeista ja asetuksista tietoa ja poimimalla sieltä kohtia pohjustukseksi työhön sekä haastattele-malla yrityksen edustajaa, jotta saatiin täydennettyä laatukäsikirjaan yrityksen toimintatavat.

Opinnäytetyön tuotoksena valmistui laatukäsikirja työn tilaajalle. Laatukäsikirjan tarkoituksena oli dokumentoida yrityksen resurssit ja laaduntuottomenetelmät yksiin kansiin, josta sitten tilaajien on helppo lukea yrityksen laa-duntuottamisesta. Laatukäsikirjan avulla tilaaja pystyy tulevaisuudessa hakemaan RALA-pätevyyttä toiminnalleen ja sitä käytetään myös tulevaisuudessa pohjana kehittämään yrityksen laadunvarmistustoimenpiteitä.

Tallennettuna: