Haku

Kiinteistönvälitysyrityksen markkinointiviestinnän kehitystä - Case: Siltra Oy

QR-koodi

Kiinteistönvälitysyrityksen markkinointiviestinnän kehitystä - Case: Siltra Oy

Opinnäytetyö käsitteli yrityksen markkinointiviestintää. Työn toimeksiantaja oli Kiinteistömaailma Siltra Oy. Työn tarkoituksena oli kartoittaa toimeksiantajan käyttämät markkinointiviestintäkanavat, kehittää niitä sekä löytää yrityksen käyttöön uusia viestintäkanavia. Opinnäytetyön empiirinen osa toteutettiin laadullisena toimintatutkimuksena. Nykyisten viestintäkanavien kehitysmahdollisuudet sekä ehdotukset uusiksi viestintäkanaviksi listattiin ja niiden soveltuvuutta toimeksiantajan käyttöön tutkittiin ja perusteltiin.

Teoriaosassa käsiteltiin yritysten viestintää, markkinointiviestintää, segmentointia sekä kiinteistönvälitysyrityksen viestintää. Asiakkuutta sekä asiakassuhdemarkkinointia käsiteltiin, sekä sitä, miten toimeksiantaja asiakassuhdemarkkinointia toteuttaa. Teoriaosassa toteutettiin myös pienimuotoinen kysely lisätietojen saamiseksi. Kyselystä saatuja tietoja hyödynnettiin osittain työn empiirisessä osassa.

Työssä löydettiin uusia mahdollisuuksia kiinteistönvälitysalalle. Kiinteistönvälitysalalla segmentointia käytetään hyvin vähän, ja siksi sen mahdollisuus vaikuttaa toiminnan tehokkuuteen on suuri. Oikein suunniteltu segmentointi auttaisi asiakkaita helpommin löytämään sopivan kohteen, sekä avaisi erilaisten kohteiden myymiselle aivan uusia ulottuvuuksia.

Viimeisessä osassa tehtiin yhteenveto saaduista tuloksista sekä arvio niiden vaikutuksesta yrityksen tulevaisuuteen. Lopputulosta pohdittiin ja työn toteutustavoista esitettiin mielipiteitä. Myös aiheita uusiksi opinnäytetöiksi tämän työn pohjalta esitettiin.

Opinnäytetyön myötä toimeksiantaja sai apua viestintäkanaviensa muokkaamiseksi sekä mahdollisia vaihtoehtoja uusiksi viestintäkanaviksi. Näiden ideoiden pohjalta toimeksiantaja voi kehittää toimintaansa, solmia uusia asiakassuhteita sekä parantaa tuloksentekokykyään.

Tallennettuna: