Haku

Uuden vastaanoton käyttöönotto, Dream Hostel & Hotel

QR-koodi

Uuden vastaanoton käyttöönotto, Dream Hostel & Hotel

Opinnäytetyöni aiheena oli uuden vastaanoton palvelumuotoilu Dream Hostel & Hotellissa. Yrityksen vastaanotto siirrettiin uuden yrityksen Tullin Saunan tiloihin tien toiselle puolelle hostelli- ja hotellihuoneista. Vastaanotto rakennettiin Tullin Saunan ravintolan tilaan baaritiskin yhteyteen.

Opinnäytetyössäni tutkittiin palveluprosessia ja siihen vaikuttavia tekijöitä. Tutkimuksen tukena käytettiin palvelumuotoilun teoriaa. Tavoitteena oli saavuttaa mahdollisimman toimiva vastaanoton palveluprosessi.

Toteutettiin kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Aineistoa tutkimukseen kerättiin teemahaastatteluilla. Kuutta eri asiakasta ja kolmea eri työntekijää haastateltiin. Asiakkaille ja työntekijöille suunniteltiin omat teemahaastattelut. Kaikki haastattelut suoritettiin yksilöhaastatteluina.

Haastatteluista saadut materiaalit litteroitiin ja analysoitiin. Analysointimenetelmänä käytettiin aineistolähtöistä sisällönanalyysia.

Tutkimustulosten perusteella Dream Hostel & Hotellin vastaanoton asiakaspalvelu toimii hyvin. Uusi erilainen vastaanottokonsepti asettaa yritykselle myös haasteita. Rakennuksesta toiseen kulkemiseen on saatava helppouden tuntu asiakkaille. Tullin Saunan ja Dream Hostel & Hotellin välille on saatava lisää yhtenäisyyttä, jotta asiakkaat ymmärtävät yritysten toimivan yhdessä. Uusi konsepti on tehtävä selkeäksi sekä asiakkaille että työntekijöille. Tutkimustulosten perusteella Dream Hostel & Hotel voi tehdä muutoksia palveluprosessiin.

Tallennettuna: