Haku

Myynnin tukimateriaalien kehittäminen business to business – markkinoinnissa, Case yritys: Sorvaamo Niemenmaa Oy

QR-koodi

Myynnin tukimateriaalien kehittäminen business to business – markkinoinnissa, Case yritys: Sorvaamo Niemenmaa Oy

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli valmistaa ylöjärveläiselle metallialan yritykselle uudet ja nykyaikaiset markkinointimateriaalit. Konkreettisina tuotoksina valmistuivat esite ja powerpoint-esitys suomen- ja englanninkielellä. Näiden lisäksi yritykselle avattiin muutama sosiaalisen median kanava, Facebook ja LinkedIn. Työn tavoitteena oli luoda sellaiset materiaalit, jota he pystyvät jokapäiväisessä työssään käyttämään hyödyksi asiakastapaamisissa sekä uusasiakashankinnassa.

Toimeksiantajayritys on yli 50 vuotta vanha perheyritys, Sorvaamo Niemenmaa Oy. He tuottavat laadukkaita ja vaativia koneistettavia osia erikokoisille teollisuusalojen yrityksille. Asiakkaiden asettamat korkeat laatuvaatimukset haastavat heidät kehittämään toimintaansa jatkuvasti. Nykyaikaiset valmistusmenetelmät, moderni konekanta ja vahva ammattitaito takaavat heidän asiakkaillensa parhaan mahdollisen laadun.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin asiakkuuden syntymistä ja asiakkuuden hallintaa. Lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointiviestintää ja tarkemmin pureuduttiin muun muassa henkilökohtaiseen myyntityöhön sekä sosiaaliseen mediaan. Kirjallisuudesta on myös haettu teoreettista pohjaa konkreettisiin myynnin tukimateriaaleihin. Työn teoriaosassa ei otettu kantaa visuaaliseen ja graafiseen puoleen, sillä teorian painopiste pidettiin materiaalien sisällön informaation rakentamisessa ja informaation tavoitteissa. Pyrin vahvasti tuomaan esille sitä, mitä materiaalien laatimisella tavoitellaan. Tarkoitus oli luoda sellaista materiaalia, joka synnyttää luottamusta asiakkaassa.

Prosessiosuudessa käsiteltiin materiaalien laatimista ja siinä onnistumista. Kaiken kaikkiaan materiaalista luotiin yrityksen imagoon ja tarpeeseen sopiva aineisto. Materiaalit otettiin niiden valmistuttua aktiiviseen käyttöön uuden asiakashankintaprojektin alkaessa.

Tallennettuna: