Sökning

Perehdytysopas Markkinointitoimisto Johdin Oy:lle

QR-kod

Perehdytysopas Markkinointitoimisto Johdin Oy:lle

Opinnäytetyön aiheena oli tehdä Markkinointitoimisto Johdin Oy:n uusille työntekijöille kattava perehdytyssuunnitelma ja perehdytysopas, sekä ohjeistaa heitä työn alkuvaiheissa tapahtuvista asioista. Tarkoituksena oli saada aikaan selkeä ja helposti hahmotettava kokonaisuus, jota Markkinointitoimisto Johdin Oy:n hyllyttäjät ja menekinedistäjät voivat käyttää perehdyttämisjakson aikana. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitelmaa ja opasta apuna käyttäen kehittää kohdeorganisaation perehdytystä yhdenmukaisemmaksi ja laadukkaammaksi. Opinnäytetyö tehtiin pääasiassa vuoden 2015 aikana.

Työ on toiminnallinen opinnäytetyö ja rakenteeltaan se koostuu teoriaosasta ja liitteenä olevasta oppaasta. Teoriaosuuden tietoperustan keskeisimpänä osana on perehdyttämisen pääkohtien analysointi, siihen liittyvät lait sekä erilaiset perehdytämisen tyylit ja apukeinot. Aineistona on käytetty perehdyttämiseen liittyvää ammattikirjallisuutta ja lakeja sekä perehdyttämistä käsitteleviä internersivustoja. Lisäksi opinnäytetyössä käsiteltiin toiminnallisen opinnäytetyön teoriaa, oppaiden kirjoittamisen teoriaa ja Markkinointitoimisto Johdin Oy:tä yrityksenä sekä menekinedistäjän työnkuvaa.

Perehdytysoppaan sisältö on koottu opinnäytetyöntekijän osaamisesta, kokemuksista, muistiinpanoista, yrityksen esitteistä ja keskusteluista esimiehen kanssa. Perehdytysoppaassa on perustietoa organisaatiosta, sen toiminnasta ja selkeät ohjeet hyllyttäjien ja menekinedistäjien eri osa-alueista. Opas sisältää myös tärkeät yhteystiedot. Perehdytysoppaan rakennetta ja sisältöä esiteltiin opinnäytetyössä, mutta varsinaista sisältöä ei julkaista.

The purpose of this thesis was to make a comprehensive orientation plan and orientation guide for the new employees of Markkinointitoimisto Johdin Oy and also to guide them at the early stages of their careers. The aim was to provide a clear and easy to perceive guide which the sales representatives and other employees of Markkinointitoimisto Johdin Oy can use during the practice period. The objective of this thesis was to improve the quality of orientation in the target organization. This thesis was mainly composed during the year 2015.

This practice-based thesis consists of a theoretical part and the orientation guide. The focus of the theoretical part of this thesis is the analysis of main points of orientation, orientation related laws and various orientation styles. The material for this thesis has been gathered from professional literature and various orientation based internet sources. In addition, this thesis also addresses the theory of practice-based thesis, theory of orientation guides and brief introduction of the target organization and the job description of a sales representative.

The content of the orientation guide has been gathered from the author’s knowledge, experience, notes, company brochures and discussions with the supervisor. Orientation guide provides basic information about the organization and its operations. This guide also gives clear instructions for the sales representatives. The orientation guide also contains important contact information. The structure of the guidebook and the contents in general is presented in the thesis, but the actual content of the guide is not published.

Sparad: