Haku

Perehdytysopas Markkinointitoimisto Johdin Oy:lle

QR-koodi

Perehdytysopas Markkinointitoimisto Johdin Oy:lle

Opinnäytetyön aiheena oli tehdä Markkinointitoimisto Johdin Oy:n uusille työntekijöille kattava perehdytyssuunnitelma ja perehdytysopas, sekä ohjeistaa heitä työn alkuvaiheissa tapahtuvista asioista. Tarkoituksena oli saada aikaan selkeä ja helposti hahmotettava kokonaisuus, jota Markkinointitoimisto Johdin Oy:n hyllyttäjät ja menekinedistäjät voivat käyttää perehdyttämisjakson aikana. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitelmaa ja opasta apuna käyttäen kehittää kohdeorganisaation perehdytystä yhdenmukaisemmaksi ja laadukkaammaksi. Opinnäytetyö tehtiin pääasiassa vuoden 2015 aikana.

Työ on toiminnallinen opinnäytetyö ja rakenteeltaan se koostuu teoriaosasta ja liitteenä olevasta oppaasta. Teoriaosuuden tietoperustan keskeisimpänä osana on perehdyttämisen pääkohtien analysointi, siihen liittyvät lait sekä erilaiset perehdytämisen tyylit ja apukeinot. Aineistona on käytetty perehdyttämiseen liittyvää ammattikirjallisuutta ja lakeja sekä perehdyttämistä käsitteleviä internersivustoja. Lisäksi opinnäytetyössä käsiteltiin toiminnallisen opinnäytetyön teoriaa, oppaiden kirjoittamisen teoriaa ja Markkinointitoimisto Johdin Oy:tä yrityksenä sekä menekinedistäjän työnkuvaa.

Perehdytysoppaan sisältö on koottu opinnäytetyöntekijän osaamisesta, kokemuksista, muistiinpanoista, yrityksen esitteistä ja keskusteluista esimiehen kanssa. Perehdytysoppaassa on perustietoa organisaatiosta, sen toiminnasta ja selkeät ohjeet hyllyttäjien ja menekinedistäjien eri osa-alueista. Opas sisältää myös tärkeät yhteystiedot. Perehdytysoppaan rakennetta ja sisältöä esiteltiin opinnäytetyössä, mutta varsinaista sisältöä ei julkaista.

Tallennettuna: