Haku

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma aloittavalle kauneudenhoitoalan yritykselle

QR-koodi

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma aloittavalle kauneudenhoitoalan yritykselle

Tämän opinnäytetyön aiheena on sosiaalisen median markkinointisuunnitelman laatiminen toimeksiantajayritykselle. Toimeksiantajana toimii pieni kauneusalan yritys, jolle työn aihe on ajankohtainen. Yritys on toiminut sivutoimisena ja on siirtymässä päätoimiseksi, kunhan yrittäjä saa opintonsa päätökseen. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelman avulla yritykselle tavoitellaan tunnettuutta, asiakkaiden sitouttamista ja tämän myötä uusia asiakkaita ja myynnin kasvua.

Työ on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka tarkoituksena on opastaa toimeksiantajaa sosiaalisen median markkinoinnissa. Opinnäytetyön runko pohjautuu P.R Smithin kehittämään SOSTAC-malliin. Työ etenee käyden läpi kaikki SOSTAC-mallin osa-alueet vaihe vaiheelta. Työn teoria on kerätty alalle soveltuvasta kirjallisuudesta sekä internet lähteistä. Lisäksi työssä käytettiin toimeksiantajalta saatuja tietoja.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa toimeksiantaja yritykselle sosiaalisen median markkinoinnin suunnitelma Instagram markkinointia varten. Toimeksiantajalle luotiin vuosikello, joka toimii yrityksen markkinoinnin runkona vuoden ympäri. Vuosikello on tehty sellaiseksi, että toimeksiantajan on helppo päivittää sitä tulevaisuudessa. Lisäksi markkinointitoimenpiteille tehtiin Excel- seurantatyökalu, jonka avulla mitataan markkinoinnin tuloksia.

Kehitysehdotuksena toimeksiantajan olisi hyvä harkita omien verkkosivujen laatimista yritykselle sekä kartoittaa muiden sosiaalisen median kanavien käyttötarve. Niiden avulla pystyttäisiin hyödyntämään digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksia kokonaisuudessaan ja päästäisiin kehittämään yrityksen näkyvyyttä verkossa laajemmin.

Tallennettuna: