Haku

Marknadsföring för ryska konsumenter samt deras åsikter om Lovisa som turistdestination

QR-koodi

Marknadsföring för ryska konsumenter samt deras åsikter om Lovisa som turistdestination

Tämä opinnäytetyö käsittelee venäläisille kuluttajille suunnattua markkinointia sekä heidän kuluttajakäyttäytymistään. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää venäläisten matkailijoiden mielipiteitä Loviisasta matkailukohteena sekä tutkia, minkälaisten markkinointikanavien kautta heidät tavoittaa. Tutkimus perustuu markkinointikanavia ja tiedonhakua käsittelevään teoriaan sekä tietoon venäläisistä kuluttajista ja Loviisasta. Teoreettisen viitekehyksen pohjalta kehitettyä kyselylomaketta jaettiin venäläisille matkailijoille Loviisan matkailutoimistossa sekä keskustan yöpymislaitoksissa aikavälillä 28.5-30.9.2012. Yhteensä kerättiin 55 vastausta. Tutkimuksen tulokset vahvistavat suurin osin aiemmat tiedot venäläisistä matkustajista. Tulosten mukaan he arvostavat historiallisesti tärkeitä matkailukohteita, joissa he voivat kokea kulttuuritapahtumia sekä nähdä kaunista luontoa. Enemmistö vastaajista oli ennen matkaansa käyttänyt tiedonhakuun internetiä sekä matkailuesitteitä mutta suuri osa totesi tietotarjonnan Loviisasta liian pieneksi. Tämä tutkimus osoittaa että perinteinen markkinointi television ja radion kautta, tai modernien sosiaalisen median ja blogien kautta ei vaikuta matkailukohteen valintaan. Matkailukohteen valintaan vaikuttavat perinteiset kanavat, kuten matkailuesitteet, lehdet ja tuttujen suositukset sekä modernit kanavat, kuten hakukoneet ja matkailusivustot. Tutkimus vahvistaa, että aikaisemmat tiedot venäläisten matkailijoiden tiedonhausta ja matkailukohteen valinnasta täsmäävät tietyssä määrin yhä edelleen, vaikka modernien kanavien vaikutus vastaajien matkailukohteen valintaan on lisääntynyt. Loviisalla on matkailukohteena paljon tarjottavaa venäläisille matkailijoille ja mahdollisuudet kävijämäärien kasvuun ovat suuret.

Tallennettuna: