Haku

3D-ohjelmiston soveltamisen vaikutukset työvaatetuksen myyntiin ja markkinointiin

QR-koodi

3D-ohjelmiston soveltamisen vaikutukset työvaatetuksen myyntiin ja markkinointiin

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mitä mahdollisuuksia ja potentiaalisia vaikutuksia 3D-ohjelmiston käyttöönotolla on työvaatteiden myyntiin ja markkinointiin. Opinnäytetyössä myös selvitettiin ja verrattiin eri 3D-ohjelmistoja toisiinsa sekä analysoitiin niiden soveltuvuutta toimeksiantajan käyttötarkoitukseen.

Opinnäytetyön toimeksiantaja on Logonet Oy. Tutkimus on toteutettu kehittämistutkimuksena, joka vastaa menetelmänä laadullista tutkimusta. Tutkimus on toteutettu hyödyntäen laajaa teoriaosuutta. Teoriaosuus koostuu 3D-ohjelmistoista ja niiden vertailuanalyysista, B2B-myyntiprosessista sekä 3D-ohjelmiston mahdollisuuksista myynnissä ja markkinoinnissa. Kehittämistutkimuksen tavoitteena on luoda prosessiehdotus Logonet Oy:n myyntiprosessiin. Prosessiehdotuksessa 3D-ohjelmistoa on sovellettu myyntiprosessin eri vaiheisiin ja analysoitu sen potentiaalisia vaikutuksia yrityksen myynti- ja tuotekehitysprosessiin.

Kehittämistutkimuksessa todetaan, että 3D-ohjelmaa voidaan soveltaa monin eri tavoin yrityksen myyntiprosessiin hyödyntämällä muun muassa interaktiivisia 3D-kuvia, animointia ja digitaalisia showroomeja. Opinnäytetyön pohjalta voidaan todeta, että 3D-ohjelmiston mahdolliset vaikutukset yrityksen prosesseihin ovat laaja-alaisia: 3D-ohjelmiston käyttöönoton myötä myynti- ja tuotekehitysprosessit voitaisiin selkeyttää ja markkinoinnin suunnitteleminen voitaisiin aloittaa aikaisemmin. 3D-ohjelmistoa hyödyntämällä fyysisten mallikappaleiden määrää voitaisiin vähentää, mikä puolestaan vähentäisi jätettä sekä säästäisi aikaa ja kustannuksia. Näiden etujen lisäksi 3D-ohjelmiston hyödyntäminen myynnissä ja markkinoinnissa voisi lisätä myyntiä ja helpottaa uusien asiakassuhteiden luomista.

Tallennettuna: