Haku

Työnantajakuvan kehittäminen

QR-koodi

Työnantajakuvan kehittäminen

Työnantajakuva on tärkeä osa nykyajan ja tulevaisuuden työelämää, jossa hyvistä työntekijöistä kilpaillaan. Kilpailu koskettaa oikeastaan jokaista toimialaa. Tämä opinnäytetyö tehtiin syksyn 2020 ja kevään 2021 aikana.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, mikä on työnantajakuva, mitkä tekijät vaikuttavat siihen ja miten työnantajakuvaa voidaan kehittää. Opinnäytetyön muoto oli kuvaileva kirjallisuuskatsaus. Opinnäytetyössä ei ollut erillistä toimeksiantajaa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui työnantajakuvan, siihen vaikuttavien asioiden ja sen kehittämisen teorioista. Työnantajakuvaan liittyy olennaisesti myös rekrytointi ja sosiaalinen media, joten viitekehys koostuu myös rekrytointiin liittyvästä teoriasta ja sosiaalisen median katsauksesta.

Aineistonhankintamenetelminä käytettiin eri kirjallisuus-, tutkimus- ja Internet-lähteitä. Kirjallisuuslähteet koostuivat pääosin alan kirjallisuudesta. Tutkimus- ja Internet-lähteistä osa oli englanninkielisiä.

Tutkimus osoitti, että työnantajakuvaan vaikuttavat eri tekijät, esimerkiksi palkitseminen, yrityskulttuuri, työilmapiiri, rekrytointi ja sosiaalinen media. Tutkimus osoitti myös sen, että työnantajakuvaa voi kehittää eri tavoin, esimerkiksi viestinnän, henkilöstön kuulemisen, rekrytoinnin sekä yrityskulttuurin ja yrityksen toimintatapojen kehittämisen avulla. Tutkimus osoitti sen, että kaikkien yritysten on mahdollista kehittää työnantajakuvaa.

Tallennettuna: