Haku

Safety & Capacity of Automatic Level Crossings in the ERTMS Era

QR-koodi

Safety & Capacity of Automatic Level Crossings in the ERTMS Era

Tämän insinöörityön tarkoitus oli selvittää jatkuvan eurooppalaisen junan kulunvalvonnan (ETCS) mahdollistamia parannuksia tasoristeysten turvallisuuteen ja kapasiteettiin. Tämä tutkimus on kvalitatiivinen ja siinä tutkittiin vain automaattisia tasoristeyksiä. Tutkimuksessa keskityttiin vain jatkuvan kulunvalvonnan ETCS tasoihin Level 2 ja Hybrid Level 3, koska nämä ovat teknologialtaan kypsiä ja mahdollistavat kehityksen pistemäiseen junan kulun-valvontaan verrattuna.

Insinöörityössä tutustuttiin ERTMS Users Groupin esittelemiin eri tasoristeysten ohjaus ta-poihin ERTMS aikakaudella. Samalla tutkittiin myös muita jatkuvan junan kulunvalvonnan mahdollistamia toiminnallisuuksia.

ETCS ohjauksella on mahdollista toteuttaa täysin turvallinen tasoristeys, jossa sen suojattua tilaa valvotaan ehtona ylitykselle. Vaihtoehtoisesti ETCS ohjauksella voidaan optimoida merkittävästi tien käyttäjien odotusaikoja. Näiden lisäksi on tunnistettu kolmas Hybrid -malli, jossa pyritään huomioimaan tien käyttäjien odotusaikojen lisäksi myös turvallisuutta.

ETCS tarjoaa eri ratkaisumahdollisuuksia erilaisiin olosuhteisiin ja liikennevirtoihin. Turval-lisuutta ja kapasiteettia voidaan parantaa jo nykyisellä järjestelmälläkin, mutta ETCS tarjoaa tehokkaamman tavan siihen.

Tallennettuna: