Haku

Pelihahmon hiuksien toteutus hiuskorteilla

QR-koodi

Pelihahmon hiuksien toteutus hiuskorteilla

Opinnäytetyö tutkii ja esittelee pelihahmon hiusten toteutusta hiuskorttitekniikkaa hyödyntäen. Siinä käydään prosessi läpi vaihe kerrallaan ensin lähteisiin ja tutkimustyöhön perustuvan teorian pohjalta, sitten uudestaan käytännön kokeilujen näkökannalta. Jälkimmäisessä vaiheessa tuodaan esiin asioita, joita ei noussut esiin teoria osiossa. Tarkoituksena on saavuttaa selkeä kuva tekohetkellä suositusta tekniikasta ja samalla kokonaisvaltaisesti syventää 3d-työskentelyn ymmärrystä. Lähdetutkimus on tehty erinäisten ammattilaisten ja harrastelijoiden internetiin jakamien artikkelien, video haastattelujen ja opetusmateriaalin avulla, sekä pelimoottorien omaa dokumentointia hyödyntäen. Työkaluina käytännön kokeiluihin käytetään Blender-3d-ohjelmaa lisäosineen sekä Unreal Engine pelimoottoria ja sen mukana tulevaa valmista hiussävytintä. Opinnäytetyön avulla käy ilmi hiuskorttien eri työvaiheiden linkittyminen toisiinsa tavalla, joka poikkeaa tyypillisestä suoraviivaisemmasta 3d-työskentelystä. Sen myötä se havainnollistaa myös suunnittelun ja iteroinnin korostunutta tärkeyttä hiuskortteja tehdessä. Lisäksi mahdolliseksi näytetään työvaiheiden muokkaaminen tukemaan työskentelytapa mieltymyksiä tai haettua estetiikkaa, ja siihen tarjotaan eri vaihtoehtoja.

Tallennettuna: