Haku

Bränditutkimus, Case: Clas Ohlson Hyvinkää

QR-koodi

Bränditutkimus, Case: Clas Ohlson Hyvinkää

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa bränditutkimus Hyvinkään Clas Ohlson myymälälle. Työn aihealue tuli suoraan myymälän johdolta ja sen tavoitteena oli selvittää Hyvinkään ja sen lähialueiden ihmisten mielikuvia myymälästä, yrityksestä ja sen omista tuotemerkeistä. Myymälä on ollut Hyvinkäällä vasta kaksi vuotta, eikä kyseisistä aiheista ollut vielä kerätty minkäänlaista informaatiota.

Teoriaosuus käsittelee brändiä ensin sen synnyn ja historian kautta ja etenee sen jälkeen tut-kimaan sitä, minkälaisia työkaluja tarvitaan menestyksekkään brändin rakentamiseen. Teoria käsittelee myös hieman brändin ja brändäyksen negatiivisia puolia ja haittoja.

Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena Hyvinkään myymälässä. Tuloksista selvisi alueen ihmisten mielikuvat yrityksestä, jotka olivat odotettua ositiivisempia. Tutkimuksella onnistuttiin vastaamaan kysymyksiin, joita myymälän johdolla oli ollut alueen ihmisten mielikuvista kohdistuen yritykseen. Toisaalta se myös paljasti yrityksen omien tuotemerkkien olevan alueella melko tuntemattomia ja tämän olevan selvästi osa-alue, joka vaatii parannusta tulevaisuudessa.

Tallennettuna: