Terveyttä ja hyvinvointia edistävä oppimispeli : case: Munuais- ja maksaliitto
Terveyttä ja hyvinvointia edistävä oppimispeli : case: Munuais- ja maksaliitto
Toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää yläkouluikäisille suunnattu oppimispeli. Terveellisten elämäntapavalintojen tekeminen ja päihteidenkäytön välttäminen ovat pelin keskeisiä teemoja. Opetuksellinen sekä kasvatuksellinen tehtävä toteutuu tarinallista valintapeliä pelaten.
Pelin luontivaiheessa ohjelmointikieliksi valittiin HTML, CSS ja JavaScript. Pelinluontialustoja ei käytetty. Pelillistäminen liittyy yleisesti palveluiden kehittämiseen. Palvelutuotetta kehitettiin asiakaslähtöisesti palvelumuotoilun ja yhteiskehittämisen menetelmiä käyttäen osaksi Munuais- ja maksaliiton digitaalisia palveluita.
Vuoden kestänyt projekti oli monialainen ja se toteutettiin yhdessä opiskelijoiden, toimeksiantajan, graafikon, äänisuunnittelijan, kohderyhmän edustajien, sidosryhmien sekä muiden yhteistyökumppaneiden kanssa. Valmis tuote luovutettiin julkaisutilaisuudessa Munuais- ja maksaliitolle ja järjestö sai siihen kaikki oikeudet.
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet | |
Pääsy | Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad |