Haku

Verkkopalveluiden hyödyntäminen hyvinvointimatkailussa - Case: Kokemus Helsinki showroom + day spa

QR-koodi

Verkkopalveluiden hyödyntäminen hyvinvointimatkailussa - Case: Kokemus Helsinki showroom + day spa

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää helsinkiläisen day spa –hoitolan ”Kokemus Helsinki showroom + day span” verkkopalveluita. Internet on kasvanut yhdeksi aikakautemme merkittävimmistä medioista. Tulevaisuudessa menestyäkseen ja kilpailijoista erottuakseen yrityksen on panostettava verkkopalveluidensa kehittämiseen. Opinnäytetyön tavoitteena on saada tietoa case-yrityksen asiakkaiden verkkopalveluiden käyttötottumuksista. Tutkimuksesta saatujen tulosten avulla case-yritys voi parantaa verkkopalveluitaan paremmin asiakkaitaan palveleviksi.

Opinnäytetyö toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena, ja tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Opinnäytetyö jakautuu teoriaosaan ja toimeksiantajan kanssa yhteistyössä toteutettuun tutkimusosaan. Teoriaosuus muodostuu tutkimuskohteen esittelystä, hyvinvointimatkailun määritelmästä sekä aiheesta internetin tärkeys markkinointikanavana. Vastauksien kerääminen suoritettiin 15.1–22.3.2013 jakamalla kyselyitä case-yrityksen asiakkaille. Hyväksytysti täytettyjä lomakkeita palautui tutkijalle 25 kappaletta. Tutkimustulosten analysoinnissa apuna käytettiin Microsoft Office Excel 2007 taulukkolaskentaohjelmaa.

Työn alkuperäisenä ideana oli auttaa case-yritystä kehittämään uusia verkkopalveluita ja pa-rantamaan jo olemassa olevia. Tutkimustuloksista havaittiin, että osa case-yrityksen verkkopalveluista on vielä tuntemattomia asiakkaille. Monet asiakkaista olivat tyytyväisiä yrityksen nykyisiin palveluihin ja pitivät niitä riittävinä. Uusien palveluiden kehittämisen sijaan, yrityksen on kannattavaa panostaa jo olemassa olevien verkkopalveluiden ja markkinoinnin kehittämiseen.

Tallennettuna: