Haku

Blogien hyödyntäminen kosmetiikan markkinoinnissa

QR-koodi

Blogien hyödyntäminen kosmetiikan markkinoinnissa

Opinnäytetyön tarkoituksena on perehtyä tarkemmin kosmetiikan markkinointiin blogeissa ja sosiaalisessa mediassa ja luoda jo olemassa olevan markkinointi-informaation pohjalta pätevä markkinoinnin perusteisiin perustuva teoriapohja menestyvälle, kasvavalle ja alati kehittyvälle blogimarkkinoinnille. Opinnäytetyön tarkoituksena on osoittaa, että blogit ovat potentiaalinen markkinointikanava kauneudenhoitoalalla ihan yhtälailla siinä missä muutkin mediat.

Aluksi opinnäytetyössä määritellään ja selvitetään blogin ja sosiaalisen median syvin olemus ja tunnusmerkit, sekä käsitellä blogien historiaa. Myös muita sosiaalisen median osa-alueita käsitellään ensin lyhyesti, jonka jälkeen perehdytään suurimmaksi osaksi kosmetiikan markkinointiin yksinomaan blogeissa. Opinnäytetyöni tarkoituksena on siis ennemminkin osoittaa miksi jo suosion saavuttaneita blogeja kauneudenhoitoalan yhteistyökumppaneina olisi mahdollista hyödyntää, kuin kannustaa yritystä perustamaan internettiin oma yritysblogi.

Opinnäytetyöni aihe ei siis ole yksin kosmetiikan blogi- ja Internet-markkinointi, vaan kosmetiikan markkinointi ja liiketoiminnan kasvattaminen perinteisiä markkinoinnin peruskeinoja soveltamalla internetissä. Maailma muuttuu eikä markkinoinnista mielestäni enää voida perustellusti puhua ilman Internetin merkityksen ymmärtämistä markkinointikeinona. Alati kasvava markkinointi Internetissä niin sosiaalisessa mediassa kuin blogeissakin on tullut varmasti jäädäkseen.

Opinnäytetyötä varten toteutettiin myös neljä teemahaastattelua, jotka käsittelevät kosmetiikan markkinointia blogeissa ja sosiaalisessa mediassa.

Tallennettuna: