Haku

Vaellusmatkapaketin suunnitteleminen Itävallan Innsbruckiin

QR-koodi

Vaellusmatkapaketin suunnitteleminen Itävallan Innsbruckiin

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda viiden päivän mittainen vaellusmatkapaketti Itävallan Innsbruckiin elämysmatkoja järjestävän yrityksen ensimmäiseksi tuotteeksi. Tavoitteena oli kehittää toimiva matkustussuunnitelma ja -aikataulu täysin uudelle yritykselle ja täten luoda sille ensimmäinen toimiva kohde. Matkapaketti on luotu kesäsesongille ja se on suunniteltu asiakkaan näkökulmasta vastaamaan hänen tarpeitaan.

Matkapaketin luomiseen on käytetty teoriatietoa pakettimatkailun tuotteistamisesta, elämys- ja seikkailumatkailun periaatteista sekä matkailun markkinoinnista. Tietoa asiakkaiden tarpeista on kerätty tekemällä sähköinen kyselytutkimus. Tietoa Innsbruckista on kerätty tekemällä net scoutingia, omaa tietoutta käyttämällä, sekä itävaltalaisia kontakteja haastattelemalla. Matka on luotu kokonaan kyselytutkimukseen osallistuneiden vastausten ja kohdetuntemuksen perusteella.

Lisäksi matkapaketin luomisessa on kiinnitetty huomiota nykyään elämysmatkailuun vaikuttaviin trendeihin, kuten kestävyyteen, digitalisoitumiseen, ilmastonmuutokseen, sekä matkailijoiden haluun löytää autenttisia kokemuksia, sekä kiinnostusta paikallisia kulttuureita kohtaan.

Opinnäytetyön tuloksena on viiden päivän mittainen matkapaketti Itävallan Alpeilla. Opinnäytetyö sisältää myös matkaohjelman, segmentoinnin, persoonaprofiilit, palvelun blueprintin ja SWOT-toimintaympäristöanalyysin. Matka sisältää pääasiassa kolmen päivän vaelluksen, mutta lisäksi kaupunkikierroksen Innsbruckin keskustassa, joka kattaa tärkeimmät nähtävyydet. Pidennetty viikonloppu soveltuu myös paremmin työssäkäyville aikuisille ja opiskelijoille, sillä silloin työpaikalta tai koulusta ei tule niin montaa poissaolopäivää.

Tätä opinnäytetyötä ja luotua tuotetta voi käyttää tulevaisuudessa uusien tuotteiden, kuten samankaltaisen talvimatkatuotteen luomiseen. Lisäksi tuotteesta voidaan tehdä vielä enemmän toimintaympäristöanalyysejä, kuten arvon muodostumisen analyysi ja business model canvas, jotta tuotteen toimintaympäristöstä ja arvon muodostumisesta saadaan vielä laajempi käsitys.

Tallennettuna: