Haku

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: Case K-Citymarket Karisma

QR-koodi

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: Case K-Citymarket Karisma

Opinnäytetyön tavoitteena on luoda K-Citymarket Karismalle sosiaalisen median markkinointisuunnitelma sen sosiaalisten median kanavien markkinointien tueksi. Työn tarkoituksena on selvittää, minkä tyylinen sisältömarkkinointi on sopivaa juuri yrityksen kohdeyleisölle. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena tutkimuksena. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin digitaalista markkinointiviestintää, sisältömarkkinointia ja sosiaalista mediaa. Teoriaosuus perustui pääasiallisesti elektronisiin asiantuntijalähteisiin. Aineistona tutkimuksessa käytettiin sosiaalisen median sisältöjä puolen vuoden ajalta sekä niistä saatavia tilastotietoja. Tarkastelujakson aineiston analysoinnin perusteella kävi ilmi, että mielenkiintoisemmalla sisällöllä saavuttaa suuremman kattavuuden sosiaalisen median kanavissa. Teoriaosuudessa esille tulleet onnistuneen sisältöpäivityksen elementit tulivat niin ikään esille parhaimmin menestyneissä julkaisuissa. Maksullisesti markkinoiduissa julkaisuissa käytettyä summaa olennaisempi tekijä oli niin ikään sisällön onnistuminen. Instagramissa suurta näkyvyyttä ei pienemmän seuraajamäärän takia ollut mahdollista saada orgaanisesti. Maksullisella markkinointiominaisuudella oli kuitenkin kannattavaa käyttää myös Instagramia sisältömarkkinoinnin kanavana. Opinnäytetyön tulosten perusteella voidaan todeta inbound-tyylisen sisältömarkkinoinnin olevan parempi metodi saavuttaa suurta näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa kuin perinteisen outbound-markkinoinnin. Julkaisun menestyminen on kuitenkin ensisijaisesti kiinni sen sisällöstä, joten parhaisiin lopputuloksiin pääsee löytämällä omaa potentiaalista kohderyhmää kiinnostavan sisällön.

Tallennettuna: