Haku

Ohjelmapalveluiden tuotekortit Lahti Travel Oy:n kokouspalveluhakemistoon

QR-koodi

Ohjelmapalveluiden tuotekortit Lahti Travel Oy:n kokouspalveluhakemistoon

Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee matkailun ohjelmapalveluiden markkinointia ja tuotteistamista. Opinnäytetyön tuloksena syntyi ohjelmapalveluiden tuotekortteja toimeksiantajan uudistetuille Internet-sivuille. Toimeksiantajana on Lahti Travel Oy, ja työn produkti eli tuotekortit ovat osa toimeksiantajan Internet-sivujen uudistusta. Tuotekortit sijoittuvat Internet-sivuilla kokouspalveluiden palveluhakemistoon ja siellä tarkemmin oheispalveluiden osioon. Työssä on toiminnallisen työn tukena käytetty puolistrukturoitua teemahaastattelua, jonka avulla on selvitetty toimeksiantajan Internet-sivujen uudistuksen taustoja ja sille asetettuja tavoitteita. Toiminnallinen osuus työstä tehtiin vuoden 2009 aikana.

Työn tarkoituksena on kerätä sisältöä Lahti Travel Oy:n Internet-sivuille tulevaan kokouspalveluhakemistoon. Kokouspalveluhakemiston avulla Lahti Travel Oy:n yritys- ja kokousasiakkaat etsivät tietoa Lahden seudun kokouspalveluista. Työn tavoitteena on olla osa Suomen parasta kokoushakukonetta. Internet-sivujen uudistuksella toimeksiantaja pyrkii kehittämään sähköistä liiketoimintaansa ja markkinointiaan ja muuttamaan toimintaansa asiakaslähtöisemmäksi. Työn tarkoituksena on tukea näitä tavoitteita.

Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan: teoriaosuuteen ja toiminnallisen työn toteuttamiseen. Teoriaosuus käsittelee palveluyrityksen markkinointia asiakaslähtöisestä näkökulmasta, markkinointia Internetissä, matkailun ohjelmapalveluita ja niiden tuotteistamista. Teoriaosuuden käsitteet tukevat toiminnallisen osuuden toteutumista ja tavoitteita. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus on projektiluontoinen, ja sen eri vaiheet käsitellään projektityön kirjallisuuden kautta.

Toiminnallisen osuuden produkti koostuu tuotekorteista, joiden tiedot kerättiin sähköpostitse Lahden seudun ohjelmapalveluyrityksiltä. Tuotekortista käy ilmi tuotteen yksityiskohtaiset tiedot ja sen tehtävänä on toimia myynnin ja markkinoinnin tukena. Tuotekortti voi olla perinteisesti paperille painettu tai sähköisessä muodossa. Tämän opinnäytetyön lopputuloksena saatiin kerättyä yhteensä 34 tuotekorttia.

Tallennettuna: