Haku

Infotekstin tuottaminen Kouvola lasten silmin -esitteeseen

QR-koodi

Infotekstin tuottaminen Kouvola lasten silmin -esitteeseen

Opinnäytetyön aiheena on Kouvolan kaupungin markkinointiin tarkoitettu ja lapsille sekä lapsiperheille suunnattu Kouvola lasten silmin -kaupunkiesite ja siihen tuotettu infoteksti.

Kaupunkimarkkinointi on Suomessakin muodostunut viime vuosikymmeninä yhä tärkeämmäksi keinoksi kaupungeille ja kunnille mainostaa itseään sekä ylläpitää alueen elinvoimaisuutta houkuttelemalla uusia asukkaita, opiskelijoita ja liiketoimintaa. Vaikka kaupunkimarkkinoinnissa on tiettyjä eroja perinteiseen yritys- ja tuotemarkkinointiin verrattuna, niihin pätevät monet samat säännöt, kaupunkien on otettava huomioon muun muassa oma imago, profiloituminen sekä alueen keihäänkärkiominaisuudet.

Kouvola lasten silmin on uudenlainen, lasten näkökulmasta tehty kaupunkiesite, joka esittelee Kouvolan kaupungin keskeisiä matkailukohteita sekä nähtävyyksiä. Se on myös osa Kouvolan 2011 alkanutta markkinointiprojektia, jonka yhtenä näkyvänä osana on muun muassa kaupungin visuaalisen ilmeen uudistuminen 2012 Ihmeen hieno Kouvola -brändin avulla.

Tallennettuna: