Haku

Radiomainonta Suomessa

QR-koodi

Radiomainonta Suomessa

Tämä opinnäytetyö käsittelee radiomainontaa Suomessa. Työssä selvitetään kaupallisen radion historiaa ja nykypäivää, radion asemaa mainoskentällä ja podcastien vaikutusta radion suosioon. Lisäksi tarkastellaan radiomainostuotannon eri osioita ja hinnoittelua. Työssä perehdytään myös audiomainosten eri tehokeinoihin ja vaikuttavuuteen.

Opinnäytetyön tarkoituksena on kattava tietopaketti suomalaisesta radiomainonnasta. Tästä tutkimuksesta voivat hyötyä esimerkiksi radiomainonnasta kiinnostuneet markkinoijat sekä alan ammattilaiset. Opinnäytetyön tietoperusta koostuu radioon ja markkinointiin liittyvästä kirjallisuudesta ja tutkimuksista, internet-lähteistä sekä kirjallisista haastatteluista.

Tämä työn tuloksista selvisi, että audiomainonta on vaikuttavaa ja radio on laajasti tavoittava viestintäväline. Toistoilla ja tunteiden herättämisellä on tärkeä rooli radiomainonnassa. Toimivan radiomainoskampanjan avaintekijäksi nousi ennen kaikkea hyvä idea, mutta sen lisäksi myös hyvällä käsikirjoituksella on merkittävän suuri rooli.

Tallennettuna: