Haku

Tutkimus nuorten median käytöstä yhteishaun aikana: case KAMK

QR-koodi

Tutkimus nuorten median käytöstä yhteishaun aikana: case KAMK

Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Kajaanin ammattikorkeakoulun markkinointitiimi. Työn tarkoi- tuksena oli tutkia, kuinka nuoret käyttävät eri medioita yhteishaun aikana. Tutkimus suoritettiin

digitaalisesti toteutettuna kyselynä 1.vuosikurssin opiskelijoille.

Teoriaviitekehyksenä on käytetty digitaalisen markkinoinnin ja some markkinoinnin kirjallisuut- ta. Tutkimusmenetelmänä oli kyselytutkimus, joka tehtiin KAMK opiskelijoille.

Kyselyn tuloksien perustella tein kehitysehdotuksen, joka antaa neuvoja, millä tavalla pystyttäisiin

parantamaan yhteishakumarkkinointia nuorille hakijoille.

Pohdinnassa nostan esille kolme tärkeää kohtaa saaduista tuloksista. Tärkeimmät nostot olivat

nuorten some kanavien käyttö, television seuranta ja radionkuuntelu. Some kanaville tuotettu

sisältö pitää olla ajankohtaista sekä kohderyhmälle sopivaa. KAMK mainostaminen television

sekä radion välityksellä pitää kohdentaa oikeisiin kanaviin, joita nuoret käyttävät.

Tallennettuna: