Haku

Myynnin kehittäminen teknisessä asiakaspalvelussa

QR-koodi

Myynnin kehittäminen teknisessä asiakaspalvelussa

Opinnäytetyö on tehty teknisen asiakaspalvelun myyntityön kehittämistä varten. Toimeksiantajana Manpower Group Solutions. Opinnäytetyön teoriaosuudessa perehdyttiin myymiseen, myymisen johtamiseen sekä motivointiin. Tutkimusosiossa tutkittiin koulutustaustaa, asenteita ja suhtautumista myymiseen ja myynnin johtamiseen teknisessä asiakaspalvelussa.

Tutkimus on tapaustutkimus. Tutkimuksessa on käytetty kvalitatiivista sekä kvantitatiivista tutkimusta. Tutkimusaineisto kerättiin kyselyllä, haastatteluilla ja osallistuvalla havainnoinnilla. Tutkimustulokset kertoivat, että koulutustaustoissa on suuria eroja, mutta suurimmalta osalta löytyi kuitenkin positiivinen asenne myyntiä kohtaan. Johtamisesta ja motivoinnista tulokset kertoivat, että kaivattiin kannusteita ja palkkioita, jotka motivoivat. Työntekijät kokivat hyvän olon tunteen onnistuessaan myynnissä sekä heiltä löytyi halua kehittyä myynnissä.

Johtopäätösten perusteella työn loppuun on koottu ehdotuksia myynnin kehittämiseen teknisessä asiakaspalvelussa. Pitää ylläpitää positiivinen asenne myyntiä kohtaan ja panostaa entisestään myyntikoulutukseen. Lisäksi tulisi miettiä erilaisia kannusteita.

Tallennettuna: