Haku

Oppimisen ohjaaminen alttoviulunsoiton alkeissa

QR-koodi

Oppimisen ohjaaminen alttoviulunsoiton alkeissa

Learning process for the beginner viola players

Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten opettajan pedagoginen ajattelu heijastuu alttoviulun oppimisen ohjaamisessa vastaalkajilla. Opinnäytetyö esittelee myös lyhyesti kaksi erilaista oppimisnäkemystä, behaviorismin ja konstruktivismin. Opinnäytetyö kuvailee oppimisprosessia sekä omaa opettamisprosessiani. Opinnäytetyö sisältää myös pohdintaa mikä olisi paras keino arvioida alttoviulunsoiton vastaalkajia. Opinnäytetyön tuloksena havaitsin että behavioristinen orientaatio oppimiseen on liian rajoittava. Oman pedagogisen ajattelun tiedostaminen mahdollistaa vastaalkajien opettamisen systemaattisesti ja tehokkaasti.

Tallennettuna: