Haku

Markkinoinnin monet kasvot : case Ironface

QR-koodi

Markkinoinnin monet kasvot : case Ironface

Opinnäytetyössäni tutkin rap-musiikin historiaa ymmärtääkseni rovaniemeläistä nykypäivän rap-musiikkia ja sen musiikillisia juuria. Toimin keikkamanagerina artistille nimeltä Ironface, joka on työntilaaja. Artistin ajatusmaailma ohjaa kanssakäymistäni medioiden kanssa ja vaikuttaa ammatilliseen toimintaani. Käyn läpi markkinoinnin eri puolia, sekä sosiaalisten medioiden käytännöllisyyttä artistin musiikin levittämisessä ilman levy-yhtiön tukea. Tutkimukseni tarkoitus on syventää ammatillista osaamista ja tietoutta indie - artistin markkinoimisesta.

Mike Masnickin kaava musiikin saavutettavuudesta suoraan artistilta kuulijalle toimii pohjana underground tyyppiselle tavalle markkinoida Ironfacen musiikkia. Sisältöbisnes on nykypäivän musiikkibisnestä, kuulija on sisällölle uskollinen ja seuraa markkinoinnin eri väyliä saadakseen tiedon artististaan. Elämme markkinoinnin murroksen aikaa, jossa Internet-markkinointi ja sosiaaliset mediat aiheuttavat keskustelua.

Opinnäytetyöni Case Ironface - osassa esittelen ”Biisikilpailun”, jonka avulla ihmisiä innostettiin keksimään ideoita biisille, jonka Ironface tulkitsi tyylillään. Tutkin miten sosiaalisten medioiden kautta ihmiset saavutetaan ja mitkä ovat toimivimmat kanavat käydä artisti-musiikinkuluttaja tyyppistä keskustelua.”Biisikilpailun” tulokset julkaistiin 15.4.2010. Osoitteessa www.myspace.com/ironfacemusic.

Tallennettuna: