Sökning

Tukea asiakkaan työllistyvyyteen : Jobilinkki, asiakaslähtöinen työhönvalmennuspalvelu

QR-kod

Tukea asiakkaan työllistyvyyteen : Jobilinkki, asiakaslähtöinen työhönvalmennuspalvelu

Loimaan seutukunnalla käynnistyi vuonna 2017 kaksi vuotinen työvoimapoliittinen Jobilinkki -hanke. Hankkeen kohderyhmään kuuluvat vähintään 24 kuukautta 28 kuukauden aikana työttömänä olleet tai 12 kuukautta työmarkkinoilta poissaolleet TE-toimiston työnhakijat. Hankkeen tavoitteena on luoda seutukunnalle työhönvalmennuspalvelun malli, joka edistää ja tukee pitkään työttömänä olleiden työnhakijoiden työllistymistä avoimille työmarkkinoille. Opinnäytetyön tilaaja on Loimaan Seudun työkeskuksen tuki ry.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää tekijöitä, jotka vaikuttavat hankkeen kohderyhmään kuuluvien asiakkaiden työttömyyden pitkittymiseen. Lisäksi halusin selvittää millainen työhönvalmennuspalvelun työote ja mitkä menetelmät tukevat asiakkaan työllistyvyyttä. Aineisto tutkimukseen kerättiin lähettämällä työhönvalmennuspalvelun asiakkaille sähköinen asiakaskysely.

Opinnäytetyön tuloksia hyödynnetään kehitettäessä hankeen asiakaslähtöisyyttä sekä työmuotoja, joilla voidaan entistä paremmin vastata asiakkaiden tarpeisiin ja edistää heidän työllistymistä. Opinnäytetyön tuloksia voidaan hyödyntää perustellessa asiakaslähtöisen työhönvalmennuspalvelun vaikuttavuutta ja merkittävyyttä osana kunnallista työllisyydenhoitoa.

A 2-year political workforce program, called Jobilinkki, was launched at Loimaa subregion in 2017. The program focus group consists of those who have been unemployed a minimum of 24 months over the past 28 months or have been job applicants at TE-office for 12 months without job. The objective of the program is to create a job coaching service model, which enhances and supports employment of job applicants who have been unemployed for long time. The thesis has been ordered by Loimaan Seudun työkeskuksen tuki ry.

The objective of this thesis is to examine the factors, which impact the extended unemployment of the program focus group. In addition, I wanted examined what kind of approach and methods on job coaching service support employment of the customers. Data for the research was collected by sending electronical questionnaire to the job coaching service customers.

The results of thesis will be utilized when developing the customer oriented approach and working models for the program, to better meet customer needs and enhance their employment. The results of the thesis can also be utilized when you need to convince job coaching service effectiveness and significance as part of the municipal care of employment.

Sparad: