Haku

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma ohjelmistoyritys PLM-Zonelle

QR-koodi

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma ohjelmistoyritys PLM-Zonelle

Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia toimeksiantoyrityksen nykyisiä markkinointikeinoja haastattelun avulla ja luoda sen pohjalta uusi digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma. Toimeksiantoyritys PLM-Zone on nopeasti kasvava ohjelmisto- ja ohjelmistopalveluyritys. PLM-Zonen asiakkaat koostuvat enimmäkseen suurista kotimaisista sekä ulkomaisista yri-tyksistä. Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja haastattelun avulla kerätystä tiedosta toimeksian-toyrityksestä. Teoriaosuudessa tarkastellaan digitaalisuuden vaikutuksia markkinointivies-tintään ja yleisempiä digitaalisen markkinointiviestinnän muotoja sekä mitä markkinointi-viestinnän suunnittelu pitää sisällään. Opinnäytetyön loppuosassa tarkastellaan digitaali-sen markkinointiviestintäsuunnitelman tekoa yritykselle ja käydään läpi haastattelun avulla kerättyä tietoa toimeksiantoyrityksestä sekä analysoidaan niitä. Haastattelun avulla on kartoitettu muun muassa toimeksiantoyrityksen nykyiset markki-nointikeinot, kilpailijat ja kilpailutilanne, nykytilanne markkinoilla sekä kohderyhmät. Kerät-tyjen tietojen avulla on lähdetty tarkastelemaan digitaalisen markkinointiviestintäsuunnitel-man tekoa yritykselle. Toimeksiantoyritykselle on luotu nykytila-analyysi, jossa analysoi-daan yrityksen sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä sekä niiden vaikutuksia. Yrityksestä kerättyjen tietojen avulla esille nousi muutamia toimintaehdotuksia joiden avulla yrityksen markkinointitoimenpiteitä voisi parantaa. Yhtenä toimintaehdotuksena on markki-noinnin vuosikellon rakentaminen, josta loin mallin yritykselle, joka tulee erillisinä liitteenä opinnäytetyöhön.

Tallennettuna: