Haku

Sanaton viestintä ständimyynnissä

QR-koodi

Sanaton viestintä ständimyynnissä

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarjota tulokselliseen myyntikokemukseen perustuvia ohjeita ja vinkkejä sanattoman viestinnän ymmärtämiseen ja hyödyntämiseen käytännön ständimyynnissä. Työ on tehty toimeksiantona Elisa Oyj:lle ja sen sisältö onkin pääasiallisesti suunnattu Elisan myyntipisteillä työskenteleville henkilöille. Tästä huolimatta työn teo-riaosuuden materiaali sekä myöhemmin tuotososuudessa esitellyt ideat ja ohjeet ovat relevantteja ja hyödyllisiä kelle tahansa kasvokkain tapahtuvassa myyntityössä työskentelevälle henkilölle. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä sekä PowerPoint-muotoon tehdystä toiminnallisesta tuotoksesta. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltävät asiat rajautuvat kasvokkain tapahtuvaan myyntityöhön ja sittemmin tämän aiheen tarkasteluun ainoastaan sanattoman viestinnän ja sen muutaman tarkoin valitun osa-alueen näkökulmasta. Opinnäytetyön toiminnallinen tuotos on sanattoman viestinnän opas ständimyyntiin ja se koostuu konkreettisista ohjeista ja vinkeistä, joita on havainnollistettu käytännön kuvin. Opinnäytetyön toiminnallisen tuotoksen pohjalta Elisan nykyiset ja uudet ständimyyjät voivat kehittää myyntiosaamistaan sanattoman viestinnän näkökulmasta. Opinnäytetyö tehtiin vuosien 2016 ja 2017 aikana käyttäen lukuisia kirjalähteitä ja luotettavia internetlähteitä. Tuotososuudessa hyödynnettiin pääasiassa tekijän omaa, vuosien myyntittöstä saatua tietotaitoa ja kokemusta.

Tallennettuna: