Haku

Journalistirock-tapahtuman sosiaalisen median strategia

QR-koodi

Journalistirock-tapahtuman sosiaalisen median strategia

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kertoa, miten Journalistirock-tapahtumalle luotiin sosiaalisen median strategia, miten sitä noudatettiin ja miten asetetuissa tavoitteissa onnistuttiin.

Journalistirock on media-alan työntekijöille tarkoitettu bändikilpailu, joka kokoaa journalisteja ja media-alalla työskenteleviä ja alasta kiinnostuneita yhteen nauttimaan hyvästä musiikista ja seurasta. Tapahtuma järjestettiin vuonna 2015 toista kertaa.

Sosiaalisen median kanavat - erityisesti Facebook - ovat tapahtuman pääasiallinen viestintäkanava. Jotta Journalistirock saisi tarpeksi yleisöä, on sen osattava näkyä oikeissa kanavissa oikealla tavalla. Tähän tarpeeseen tapahtumalle luotiin nyt ensimmäistä kertaa sosiaalisen median strategia.

Opinnäytetyön tietopohja koostuu tapahtuman esittelystä sekä katsauksesta markkinointiviestintään sekä sosiaaliseen median markkinointiin. Sosiaalisen median työkaluista esitellään tapahtumalle oleellisimmat, Facebook, Twitter, Instagram ja YouTube.

Lopuksi työssä analysoidaan Journalistirockin sosiaalisen median strategian onnistumista käytännössä. Mitä jäi tekemättä, missä onnistuttiin ja mitä oltaisiin voitu tehdä paremmin.

Tallennettuna: