Haku

Små- och mikroföretagens anpassning till storkundernas logistik

QR-koodi

Små- och mikroföretagens anpassning till storkundernas logistik

Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Ceesta Oy:lle. Työn tarkoituksena on tuottaa käsikirja Ceesta Oy:n logistisen suorituskyvyn parantamiseksi, toisin sanoen kehittää toimituspalvelua asiakkaan suuntaan sekä luoda standardisoidut prosessit logistiikan hallitsemiseen. Käsikirjassa lukijaa ohjataan toimituspalveluelementtien kautta kohti tehostettua yritystoimintaa. Toimituspalvelulla tarkoitetaan mittausjärjestelmää, jolla toimittajan logistinen suorituskyky mitataan. Työ pohjautuu toimituspalvelun yhdeksään tärkeään elementtiin. Näillä elementeillä sekä toimittaja että asiakas voivat mitata toimittajan logistista suorituskykyä. Käsikirja itsessään sisältää ohjeet näiden elementtien tehokkaaseen hallintaan. Käsikirjan sisältö on kerätty laadullisella tutkimusmenetelmällä, joka on toteutettu puolistrukturoitujen haastattelujen avulla. Sisältöä on täydennetty muiden asiakkaiden olemassa olevien ohjeiden mukaisesti. Lisäksi työssä on hyödynnetty kirjoittajan omaa kokemusta logistiikkavastaavana Ceesta Oy:ssä. Yhtiön henkilöstöllä on aiempaa logistiikkaosaamista, mutta he tarvitsevat lisäohjeita suurten asiakkaiden odotusten ja vaatimusten täyttämiseksi. Käsikirjaa käyttävät yrityksen henkilöstö, joka työskentelee ostojen, varastoinnin ja asiakaspalvelun parissa. Käsikirja opinnäytetyön lopputuloksena onnistui hyvin ja siitä tuli tehokas eritoten tavoitetta tarkastellessa.

Tallennettuna: