Haku

The Impact of Employer Branding on Young Professionals: A Cross-Country Analysis

QR-koodi

The Impact of Employer Branding on Young Professionals: A Cross-Country Analysis

Tämän päivän yritysten haasteena on esiintyä houkuttavana työnantajana työntekijämarkkinoilla, jossa pula osaavasta työvoimasta mahdollistaa työntekijälle valinnan työnantajien välillä. Työnantajamielikuvamarkkinointi on yksi yritysten pääkeinoista vakuuttaa potentiaaliset osaajat työpaikan houkuttavuudesta, johon vaikuttavia tekijöitä ovat esimerkiksi työpaikkakulttuuri, rahallinen korvaus työpanoksesta sekä etenemismahdollisuudet uralla. Nuoret osaajat ovat potentiaalisia työntekijöitä yrityksille monella markkina-alueella, jonka vuoksi kilpailu osaajista ei ole ainoastaan paikallista vaan myös kansainvälistä. Tämän vuoksi yritysten tulee kehittää strategisia ratkaisuja työnantajamielikuvamarkkinoinnin saralla ollakseen houkuttava vaihtoehto työntekijöiden näkökulmasta. Uusien sukupolvien astuessa työmarkkinoille vaatimukset työnantajia kohtaan ovat muutoksessa, jonka vuoksi työnantajamarkkinoinnin tulee olla yritysten kehityksen keskiössä.

Tallennettuna: