Haku

Use of internet marketing capabilities in internationalization of small Finnish enterprises

QR-koodi

Use of internet marketing capabilities in internationalization of small Finnish enterprises

Internet-markkinointikyvykkyyksien käyttö pienen suomalaisten yritysten kansainvälistymisessä

Tutkimuksen tavoitteena on kuvailla Internetiin pohjautuvien teknologioiden käyttöä pienten suomalaisten yritysten kansainvälistymisessä. Erityisesti ulospäin suuntautuvaa Internetin käyttöä tarkastellaan. Tätä tarkastellaan Internet-markkinointikyvykkyyksien perspektiivistä ja pienyritysten kansainvälistymisen kontekstissa. Sen lisäksi tarkastellaan Internet-markkinointikyvykkyyksien käytön hyötyjä ja haasteita kansainvälistymisessä.

Tulokset paljastavat, että tärkein käyttökohde Internet-markkinointikyvykkyyksille pienten suomalaisten yritysten kansainvälistymisessä on kansainvälinen asiakashankinta. Verkkomainonnalla nähdään olevan suurimpia rooleja tässä kontekstissa. Haasteina nähdään kansainvälinen asiakashankinta sekä kykyjen löytäminen onnistuneeseen ja luovaan Internet-teknologioiden käyttöön. Hyötyinä tässä kontekstissa nähdään globaali tavoitettavuus, nopeus ja välittömän suhteen luonti asiakkaan kanssa.

Tallennettuna: