Haku

Consumer communicated brand experiences on Facebook as a reflection of a corporate brand promise credibility of a retail company

QR-koodi

Consumer communicated brand experiences on Facebook as a reflection of a corporate brand promise credibility of a retail company

Kuluttajien Facebookissa kommunikoimien brändikokemuksien arviointi vähittäismyyntiyhtiön brändilupauksen uskottavuuden mittarina

Tämä tutkimus käsittelee kuluttajien Facebookissa kommunikoimien brändikokemuksien arviointia vähittäismyyntiyhtiön brändilupauksen uskottavuuden mittarina. Tämän avulla lisätään ymmärrystä brändilupauksien ja brändikokemuksien rooleista digitaalisella aikakaudella. Kaikki brändit ovat lupauksia uniikeista kokemuksista ja näin brändikokemukset heijastavat uskottavuutta näistä lupauksista. Jos brändikokemus täyttää lupauksen, brändilupaus on täyttynyt ja sen voidaan katsoa olevan uskottava. Tutkimuksen teoreettinen osa linkittää termin brändilupaus vahvasti muuhun brändi kirjallisuuteen ja lopulta keskusteluun brändikokemuksesta. Empiirinen osa puolestaan tarjoaa perusteellisen analyysin yhden Suomen suurimmista vähittäismyyntiyhtiöistä Keskon brändilupauksen uskottavuudesta. Sosiaaliset mediat, kuten Facebook, antavat yrityksille mahdollisuuden hankkia arvokasta palautetta kuluttajilta. Tässä tutkimuksessa on hyödynnetty kvantitatiivista web- sisällön analyysia Facebookin sisällön analysoimiseksi.

Tallennettuna: