Haku

Benefits of sales force automation to salespeople and to their customers in business-to-business markets

QR-koodi

Benefits of sales force automation to salespeople and to their customers in business-to-business markets

Myynnin automaation hyödyt myyjille ja heidän asiakkailleen yritysmarkkinoilla

Tässä työssä sovellettiin laadullisen tapaustutkimuksen menetelmää tutkittaessa millaisia hyötyjä myyjät ja heidän asiakkaansa kokivat saavansa myyjien käyttäessä erityistä myynnin automaatiotyövälinettä asiakkaiden arvojen ja heille parhaiten soveltuvan segmentin määrittämisessä. Aineisto koostui neljästä yksilöhaastattelusta, jotka toteutettin puolistrukturoidulla menetelmällä ja analysoitiin teema-analyysi tekniikalla. Analyysi paljasti viisi myyjien kokemaa ja neljä asiakkaiden kokemaa hyötyä. Myyjät kokivat, että myynnin automaation avulla toteutettava asiakassegmentointi voi parantaa myyjän asiakastuntemusta, ohjata toimintoja, rakentaa myyjän ja asiakkaan välistä suhdetta, tehostaa myyjän ajankäyttöä ja nostaa myyjän suorituskykyä. Asiakashyödyiksi nousivat tiedonsiirron helpottuminen, asiakaspalvelun parantuminen, asiakkaan ja myyjän välisen suhteen rakentuminen ja asiakkaan toiminnan kehittyminen, joista jälkimmäinen oli uusi ennestään havaitsematon hyöty.

Tallennettuna: