Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Finna-arvio
Voisiko arvioinnilla tukea liikunnan oppimista nykyistä paremmin?
Norppa_Liito-2024-1.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Formatiivinen eli oppimisprosessia tukeva arviointi on ollut kansainvälisen kasvatustieteellisen tutkimuksen mielenkiinnon kohteena jo pitkään, ja on havaittu, että sitä hyödyntämällä voidaan edistää oppijoiden oppimista. Viime vuosina myös liikunnanopetuksessa on kiinnostuttu aiheesta. Koska luokkaopetukseen suunniteltujen formatiivisen arvioinnin menetelmien käyttö voidaan kokea liikunnan erilaisissa oppimisympäristöissä haastavaksi, tarvitaan menetelmien soveltamista ja tutkimusperusteista kehittämistyötä erityisesti liikunnanopetukseen.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 1 |
Aiheet | |
ISSN |
2242-0134 |