Kielitietoisen kieltenopetuksen äärellä : IKI-hankkeen satoa
Finna-arvio
Kielitietoisen kieltenopetuksen äärellä : IKI-hankkeen satoa
Kielitietoisen%20kieltenopetuksen%20%C3%A4%C3%A4rell%C3%A4%20%E2%80%93%20IKI-hankkeen%20satoa%20%E2%80%94%20Suomi.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journ...nkkeen-satoa
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) on kielikasvatuksen kehittämishanke, jonka tavoitteena on kartoittaa, kerätä, kehittää ja jakaa eteenpäin kielikasvatuksen toimivia käytänteitä varhaiskasvatuksessa ja perusopetuksessa. Käytänteiden kerääminen aloitettiin keväällä 2019 havainnoimalla eri puolilla Suomea varhaiskasvatusta ja perusopetuksen oppitunteja, joissa on eri tavoin läsnä kielitietoinen pedagogiikka ja monikielisyys. Varhaiskasvattajia ja opettajia on myös haastateltu kielikasvatukseen liittyvistä näkemyksistä. Tässä artikkelissa esittelemme hankkeen tuloksia keskittyen yläkoulun kielten opetukseen.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 3 |
Aiheet | |
ISSN |
1799-0181 |