Sökning

Henkilöstötilinpäätös ja työtyytyväisyys yrityksessä X

QR-kod

Henkilöstötilinpäätös ja työtyytyväisyys yrityksessä X

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia yritykselle X rakennemalli henkilöstötilinpäätöksen laatimiseksi sekä tehdä työtyytyväisyyskysely osalle Mikkelin toimipisteen työntekijöistä. Tutkimusongelmana oli selvittää, mitä yrityksen tulee ottaa huomioon laatiessaan henkilöstötilinpäätöstä sekä kyselyn avulla saada tietoa henkilökunnan työtyytyväisyydestä ja mahdollisia kehitysehdotuksia työtyytyväisyyden lisäämiseksi. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsitteli henkilöstötilinpäätöstä ja työtyytyväisyyttä. Ehdotus henkilöstötilinpäätöksen rakennemallista laadittiin kirjallisuudesta saatuun tietoon perustuen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista menetelmää. Työtyytyväisyysosiossa tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää ja tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena. Työtyytyväisyyskyselyn vastausten perusteella nousi esille joitakin kehittämiskohteita. Vastaajat toivoivat, että yritys kiinnittäisi huomiota sisäisen viestinnän toimivuuteen, kehityskeskustelujen järjestämiseen työntekijöiden kanssa sekä palautteen antamiseen. Työterveyshuollon kattavuuteen työntekijät olivat jokseenkin tyytymättömiä. Työntekijöiden keskinäinen työilmapiiri koettiin kuitenkin hyväksi.

The purpose of this thesis was to compose a structure model for making a statement of human resources for Company X and make a job satisfaction survey for some of the staff of the Mikkeli office. The research problem was to examine what a company has to consider when making a statement of human resources. The goal was to get information about the current state of job satisfaction and gather some tips to improve it. The theoretical framework dealt with the statement of human resources and job satisfaction. The suggestion for the statement of human resources was made based on literature on the subject and the research method was qualitative. The research method in the job satisfaction section was quantitative. The research was carried out as a survey. Based on the answers of the survey some areas of development emerged. The respondents wished that the company would pay attention to proper internal communication, doing development discussions with employees and giving feedback. The employees were also somewhat unhappy with the extent of occupational healthcare. However, they felt that the working atmosphere is good.

Sparad: