Sökning

Tilitoimistopalveluiden tuotteistaminen : case Tiliarja Oy

QR-kod

Tilitoimistopalveluiden tuotteistaminen : case Tiliarja Oy

Tilitoimistoala on käymässä läpi suurta muutosta, kun niin sanotut peruskirjanpitopalvelut ovat muuttumassa sähköisempään suuntaan. Lisäksi tilitoimistoissa otetaan yhä enemmän palveluvalikoimaan neuvonta –ja asiantuntijapalveluita. Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia tilitoimiston palveluita, niiden kehittämistä tuotteistuksen avulla sekä tuotteistuksen kannattavuutta tilitoimistossa. Työn tutkimusmenetelmäksi valittiin kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus. Tulokset ja johtopäätökset pohjautuvat palveluiden tuotteistamisesta käsittelevään kirjallisuuteen, artikkeleihin sekä lopuksi tehtävään asiakaskyselytutkimukseen. Tutkimus tehtiin syyskuussa 2013. Kysely lähetettiin yhteensä 70 Tiliarja Oy:n asiakkaalle ja vastauksia saatiin 28 kappaletta. Tutkimus toteutettiin internetkyselynä. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että tuotteistaminen on hyvin aikaa ja rahaa vievä projekti, mutta sen antamat hyödyt ovat yrittäjälle korvaamattomia. Palveluiden tuotteistaminen parantaa palvelun laatua, kehittää henkilökunnan ammattitaitoa ja lisää tuotetietoutta yrityksen sisällä. Hyvin tuotteistettu palvelu on uskottava asiakkaan silmissä.

Accounting agencies are going through a major change, as the basic accounting services are becoming more electronic. In addition, accounting agencies are increasing the range of services and expert advice. The goal of this thesis is to look into the accounting agency services and development of productization and with the help of productization boost the financial profitability of the office.

The research method is quantitative. The study is based on the relevant literature, and the task a customer survey research. The survey was conducted in September 2013. Survey was sent to a total of 70 customer of Tiliarja Oy and responses were received from 28 pieces. The study was implemented in internet survey. Results show that the productization is a very time and money consuming project, but its benefits are of high value to the agency. Productization improves the quality of the service, develops staff skills and increases the product knowledge within the company. Well productized service is credible in the eyes of the customer.

Sparad: