Sökning

Yhteisselaus-työkalun käyttöönotto Alma Mediapartnersin asiakaspalvelun tueksi

QR-kod

Yhteisselaus-työkalun käyttöönotto Alma Mediapartnersin asiakaspalvelun tueksi

Alma Mediapartnersilla oli ollut suunnitteilla uuden työkalun hankinta asiakaspalvelun tueksi Suomen suosituimpaan asuntokaupan verkkopalveluun, Etuovi.comiin. Työkalun pääpainon haluttiin keskittyvän pääosin verkkopalvelun käyttöopastukseen ja asunnonmyyjien avustamiseen myynti-ilmoitusten jätössä.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia markkinoilla olevia yhteisselaus-työkaluja ja suorittaa työkalun käyttöönotto palveluvertailun pohjalta. Testauksen pohjalta voitiin todentaa palvelun suoriutuminen sille asetetuista vaatimuksista käyttöönottoa varten. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehostaa asiakaspalveluprosessia ja tuottaa lisäarvoa asiakaspalvelijoiden päivittäiseen työhön. Opinnäytetyötä voidaan myös pitää käyttöönotetun työkalun suomennettuna käyttöoppaana.

Käyttöönottoprojektin pohjalta saatu tieto vahvisti yrityksen ajatusta yhteisselaustyökalun potentiaalista. Aikataulullisista ja tuotannollisista syistä opinnäytetyön ulkopuolelle jäivät työkalun vieminen tuotantoversioon sekä työkalun käytön koulutus asiakaspalvelijoille. Työkalulle on kuitenkin näytetty vihreää valoa ja se tullaan ottamaan käyttöön vuoden 2015 loppupuolella.

Alma Mediapartners had been planning on implementing a new tool to enhance their customer service on the Finland’s most popular housing site Etuovi.com. The tool’s main emphasis focuses on guiding visitors and assisting home sellers in leaving an ad.

The purpose of this thesis was to gather information about the co-browsing tools currently on the market and implement the most convincing tool based on the comparison. The tool was tested in order to ensure that the tool passes the requirements set for it in the deployment phase. The aim of this study was to enhance the customer service process and add value to the daily work of the customer service group. The thesis can also be considered as a translated manual for the tool.

The knowledge gathered from the deployment strengthened Alma Mediapartners’ idea of co-browsing’s potential. Unfortunately deployment was delayed for both schedule and production reasons. Deployment has, however, been given a green light and it will be implemented towards the end of 2015.

Sparad: